از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظهای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …
مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب در آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ خبر داد.
علیرضا کریمیان در گفتوگو با خبرگزاری ایسنا ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: برای انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ بیش از ۸۹ هزار داوطلب انتخاب رشته و نسبت به اعمال اصلاحات جدید در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام کرده اند و این آمار شامل انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیست.
وی در ادامه تصریح کرد: تعداد ۱۵۱ هزار۶۴۳ داوطلب در آزمون دکتری نیمه متمرکز دانشگاه ها شرکت کردند که تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفر در آزمون دکتری ۱۴۰۳مجاز به انتخاب رشته شدهاند ۶۸۷۶۵ نفر مرد و ۵۶۴۰۹ نفر زن هستند.
مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: اسامی معرفی شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاعرسانی این سازمان منتشر خواهد شد.
کریمیان در پایان گفت: نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شهریور ماه اعلام می شود.
زمان انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا پایان روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه تمدید شده بود.
اصلاحات سری دوم و سوم مربوط به دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ را از لینک زیر می توانید دریافت کنید.
اصلاحیه دوم دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
اصلاحیه سوم دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
به گزارش پی اچ دی تست، دکتر علیرضا کریمیان گفت: از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۳ از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.
وی درخصوص زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ افزود: اسامی معرفیشدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.
ثبتنام باخبرم کن! از دیدگاههای تازه باخبرم کن!از پاسخهای جدید به نظراتم باخبرم کن! Label نام* ایمیل (منتشر نخواهد شد)* Label نام* ایمیل (منتشر نخواهد شد)* 173 نظرات بازخورد (Feedback) های اینلاینمشاهده همه دیدگاه ها رضا اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۸:۰۸ ب٫ظسایت دانشگاه ازاد باز هست برای انتخاب رشته ؟ دوستان کسی اطلاع داره ؟
پاسخ مختاری اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۸:۲۱ ب٫ظ پاسخ به رضاهمچنان ازاد و سنجش باز هست
پاسخ مهتاب اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۴:۱۷ ب٫ظتوی مصاحبه بیشترین سوالات درچه زمینه ای هست ؟
پاسخ مهتاب اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۴:۱۶ ب٫ظسلام دوستان ،هزینه دانشگاه آزاد و پیام نور به ترتیب برای دکتری چقدر هست ؟ هرترم بطور میانگین
پاسخ باران اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۵:۱۵ ب٫ظ پاسخ به مهتابسلام مهتاب خانم
بستگی به رشته و گرایش و حتی واحد دانشگاهی دارد، مثلا دکتری علوم انسانی دانشگاه ازاد های تهران ورودی ۱۴۰۲ اگر اشتباه نکنم فقط شهریه ثابت ۱۴ ملیون بوده! شما برای دکتری آزاد راحت ۲۰۰ملیون رو باید کنار بگذارید، از هزینه های پیام نور اطلاعی ندارم، اما شبانه و غیرانتفاعی برای گروه علوم انسانی ۱۸۵ ملیون برای سال گذشته بود، به طور معمول هر سال ۲۵درصد افزایش شهریه دارند.
سوال بالا هم اگر مربوط به شماست
بیشتر تسلط بر چکیده فارسی و انگلیسی پایان نامه، بسیار بخش آماری و فصل سوم برای اساتید مهم هست، تسلط بر مقالاتتون اگر دارید، و تسلط برای یک معرفی کلی ۵ دقیقه ای به زبان انگلیسی از خودتون و رزومه که دارید، بعضی اساتید در بعضی دانشگاه های روزانه از مباحث تئوری اصلی هم دو تا سه سوال مهم میپرسند، اما به طور کلی اعتماد به نفس شما، رفتار و کردار شما، نوع ارتباط صحیح با اساتید بسیار در روز مصاحبه حائز اهمیت هست، بدون استرس اِن شاءالله بهترین نتیجه رو بدست بیارید. موفق باشید
ممنون از اطلاعات مفیدی که به اشتراک گذاشتین .
پاسخ مهرناز اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۱۰:۴۹ ب٫ظبچه ها به نظرتون نتایج دعوت به مصاحبه کی میاد؟ اگه مصاحبه ها تداخل داشته باشه باید چیکار کنیم؟
پاسخ مختاری اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۹:۱۹ ق٫ظ پاسخ به مهرنازگفتن دهداول خرداد ولی زودتر اعلام میشه.فکر نمیکنم تداخل داشته باشن.فواصل مصاحبه ها رو زیاد میزارن
پاسخ مهرناز اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۹:۴۲ ق٫ظ پاسخ به مختاریممنونم دوست عزیز
پاسخ عماد اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۲ ق٫ظ پاسخ به مهرنازمعمولا تداخل نداره مگه چند تا دانشگاه دعوت میشید و چند تا میرید مصاحبه
پاسخ مهرناز اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۷:۴۵ ب٫ظ پاسخ به عمادممنونم. ۴ تا ۴
پاسخ ویکتاریون اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۲:۱۴ ب٫ظ پاسخ به مهرنازمعمولا چند نفر بین دو دانشگاه مشترکن، وقتی تداخل داره باید تماس بگیرین تا یکیشون جابه جا کنه. اگر تعدادتون زیاد باشه کلا تاریخ مصاحبه رو عوض میکنن، اگر کم باشین ممکنه یه تاریخ برای جاماندگان اعلام کنن.
پاسخ مهرناز اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۷:۴۵ ب٫ظ پاسخ به ویکتاریونسپاس فراوان دوست عزیزم
پاسخ Sky اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۱:۳۴ ب٫ظ پاسخ به مهرنازیه تاریخ هم برای جاماندهها تعیین میکنن.
پاسخ مهرناز اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۷:۴۶ ب٫ظ پاسخ به Skyچقدر خوب. ممنونم
پاسخ زینب حسنوند کرمی اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۹:۵۱ ب٫ظسلام بصورت پیامک دعوت به مصاحبه صورت میگیرد؟
پاسخ فرشید اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۸:۲۷ ب٫ظسلام دوستان من دانشجوی دکتری دانشگاه ازادم ترم ۲ میخوام انصراف بدم شهریش در ترم دو دوبرابر شده و هرترم اضافه هم میشه ، قصد دادم دوباره دولتی شرکت کنم ولی معدل کارشناسیم ۱۱ هست به نظرتون اگه شرکت کنم و کنکورمو عالی بدم به خاطر معدل ردم می کنن؟
پاسخ مختاری اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۹:۳۲ ب٫ظ پاسخ به فرشیدچه رشته ای؟الان شهریه چقدر هست؟؟
پاسخ وحید اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۱:۱۵ ق٫ظ پاسخ به فرشیدمطمئن هستید معدلتون ۱۱ هست؟ چون تا جایی که یادمه معدل کارشناسی حداقل باید ۱۲ باشه، در غیر این صورت، ولو اگر تمام واحدهارو هم پاس کرده باشید به عنوان فارغالتحصیل کارشناسی شناخته نمیشید.
پاسخ باران اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۵:۱۸ ب٫ظ پاسخ به فرشیدسلام جناب فرشید
شما قبل از ثبت نام باید تحقیق میکردید
در حال حاضر انصرافتون باید با پرداخت ۶ترم شهریه ثابت و ۲۰درصد کل شهریه باشه یعنی عملا ۱۰۰ملیون باید هزینه کنید! مگرنه مدارک تحصیلی رو بهتون پس نمیدن و شما می مانید و هزینه و وقت از دست رفته!
هزینه دکتری دانشگاه پیام نور چقدر است راهنمایی کنید
پاسخ وحید اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۱:۱۲ ق٫ظ پاسخ به وحیدکل مقطع دکتری، با فرض صفر بودن تورم، بسته به رشته بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون
پاسخ Sky اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۷:۰۷ ب٫ظسلام، وقتتون بخیر
ممنون میشم دوستانی که اطلاعات و تجربه دارن، راهنمایی کنن:
رتبه ۴ زیستشناسی گیاهی (تراز ۵۳۰۰)
۴ مقاله پژوهشی
۳ مقاله کنفرانسی
نفر دوم و اول در دورههای کارشناسی و ارشد
معدل در دو مقطع بالای ۱۸
همکاری در طرحهای پژوهشی
با ۵ سال گپ (مقالات در این مدت کار شده)
مدرک زبان ندارم ولی در سطح متوسط هستم
۳ دانشگاه تهران، کلاً ۷ تا سهمیه روزانه دارن. در سختگیرانهترین حالت چقدر امکان پذیرش دارم؟
و اینکه در این شرایط اساتید در پذیرش یا عدم پذیرش چقدر نقش دارن؟
با سپاس از وقتی که برای راهنمایی میذارین
در کل شانستون خوبه. یکی از آزمونهای زبان رو هم بدید بد نیست چون اگر نمرهتون خوب بشه میتونید براساس خوبیدگی نمرهتون امتیازهای اون بخش از مصاحبه که مربوط به زبان میشه رو هم بگیرید.
فکر میکنم مقاطع قبلی رو روزانههای شهر تهران نبودید، اگر با استادی کار کردید که سرشناس هست و میتونه توصیه نامه خوبی براتون بنویسه، سراغ توصیه نامه هم برید.
ممنون از راهنمایی و توصیههای شما.
آره تهران نبودم.
برای توصیهنامه هم اقدام میکنم
ولی برای زبان نمیخوام عجلهای باشه چون الان هم بخش زیادی از وقتم صرف پژوهش و نوشتن میشه.
هنوز که لینک انتخاب رشته در سایت وجود داره.دارن دست و پا میزنن که نفرات بیشتری شرکت کنن
پاسخ امید اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۵:۵۲ ب٫ظسلام دوستان دکتری شیمی با رتبه ۳۰ امیدی به قبولی دانشگاههای تهران هست؟
پاسخ مختاری اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۶:۳۶ ب٫ظ پاسخ به امیدرتبه زیاد اهمیت نداره و شرایط پذیرش نهایی به وضعیت سایر داوطلبان در هر کد رشته بستگی داره
پاسخ وحید اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۱:۴۰ ق٫ظ پاسخ به امیدچه گرایش شیمی هستید؟
در ضمن تراز نهایی شما، میانگین تراز مصاحبه و تراز کنکور شماست؛ پس کنکور اهمیت بسیاری داره. امتیازهای مصاحبه هم قسمتبندی دارند. بخشی درباره آداب معاشرت و ایناست که تقریبا همه اون امتیازات رو میگیرند؛ بخشی کیفیت مقاطع تحصیلی قبلی (دانشگاه و نمرات)؛ بخشی زبان؛ بخشی طرح پژوهشی، بخشی هم سابقه پژوهشی و افتخارات و ابداعات.
برای اساتید کاردرست، مقاله و کتاب و افتخارات و از این قبیل موارد، کیفیتشون مهمه، و نه کمیتشون.
دوستان کسی میدونه ازاد شهرهای دور مثل زاهدان صفاشهر و بیرجند و….برای مدیریت ترازش چقدره؟
پاسخ دانشجو اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۵:۱۰ ب٫ظ پاسخ به مدیریتسلام ، زاهدان کجاش دوره یه ساعت با ما فاصله داره
پاسخ مختاری اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۶:۳۷ ب٫ظ پاسخ به دانشجومگر زابل باشی.وگرنه برا شخصی که شهرهای غربی باشه مثل خرم اباد و…خیلی دوره
پاسخ مدیریت اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۰:۱۹ ق٫ظ پاسخ به دانشجوبیشتر ترازش و شانس قبولی سواله برام
حالا مسافت رو نسبت ب تهران بپذیریم که دور هست اگر موافق باشید
با سلام. بارتبه ۱۸۵ و تراز ۳۷۳۷ مجموعه علوم سیاسی و روابط بین الملل امیدی به روزانه هست؟
کتاب و مقالات کنفرانسی داخلی و خارجی دارم و دبیر هم هستم.
و اینکه چرا در مجموعه علوم سیاسی این همه دعوت به مصاحبه روزانه میشند؟ اخرین رتبه مجاز قبولی در روزانه ۱۱۸۸ هست
رتبه ۳۳۰ مدیریت صنعتی کجا شانس دارم
پاسخ سیمپلکس اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳ ۹:۱۱ ب٫ظ پاسخ به حمیدبه غیر از پایتخت جای دیگه امکان داره
پیام نور
پردیس
آزاد که قطعی
پاسخ Mrs.mh اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳ ۰:۲۲ ق٫ظسلام لطفا اگر کسی رشته ی فقه و مبانی حقوق هست ممنون میشم در مورد پذیرش دکتری راهنمایی کنه ، من رتبه ۵۱ کنکور ۱۴۰۳هستم و ترازم ۴۰۰۰
کارشناسی و ارشد هردو روزانه بودم با معدل های بالای ۱۸
یک کتاب ترجمه شده در رشته ی خودم دارم
و دو مقاله کنفرانسی
مقاله پژوهشی ندارم
بنظرتون من روزانه قبول میشم ؟
زبان انگلیسی در حد معمولی بلدم و مدرکی تدارم اما با توجه به رشتم زبان عربی خوبی دارم که البته برای اون باید در ازمون اشتمال شرکت کنم که خب فعلا این کارو نکردم
بله روزانه
غیر از تهران
قبول هستید
تاورایش
رفقا
برادران
خواهران
سوال حیاتی
شرط سنی به نظرتون مهم هست ؟
مثلا ممکن هست بخاطر سن تو مصاحبه رد کنند ؟
علوم پایه
رتبه یک رقمی
۳ مقاله
سهمیه آزاد
Msrt نمره ۸۸
فقط سن ۵۲ هست :(
داستان چجوریاست؟
کسی تجربه یا اطلاع داره ؟
پاسخ وحید اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۳ ۳:۳۷ ب٫ظ پاسخ به رابرت ده ساله با کراواتمن یک نمونه بسیار خوب میشناسم که از جهاتی خیلی شبیه شماست. ایشون متولد دهه ۵۰ هستند، کارشناسی رو در دهه ۷۰ در دانشگاه پیام نور بودند و اگر درست خاطرم باشه، ورودی ۷۸ ارشد روزانه صنعتی شریف بودند. رشتشون هم ریاضی بوده و هست. با وقفه ای بیش از ۲۰ سال، پارسال کنکور دکتری دادند و رتبشون ۶ شد. زبان انگلیسی خوبی هم نداشتند، گرچه سابقه تدریس و چندتایی مقاله دارند. ایشون دست آخر پذیرش شدند و ورودی ۱۴۰۲ دکتری ریاضی شریف (روزانه) هستند. شما نمره زبان خیلی خوبی دارید، MSRT 88، بسته به توانایی Writing و Speaking شما، تقریبا در بازه ۹۰ – ۱۱۰ TOEFL قرار میگیره، که یعنی شما از ۶۰ الی ۹۰ درصد کلیه آزمون دهندگان TOEFL توی جهان بهترید؛ درحالی که «اغلب» دانشجویان ایرانی ای که واقعا زبان خوبی دارند، دکتری رو ایران نمیخونند و این یعنی بسیار بسیار بعیده که نمره MSRT کسی بالاتر از شما باشه. در کل رتبه خیلی مهمه، چون نسبت به مصاحبه، معیار عینی تری هست و اساتید خوب، این امر رو میدونند چون بالاخره رتبه، به دست آمده از ترازه و تراز هم به دست آمده از درصد ها و درصد ها هم به دست آمده از توان علمی شما، چون بالاخره سوالات رشته های مختلف، از خود اون رشته ها طرح میشند و نه از روی هوا. ظرفیت رشته تون رو براساس کیفیت اون رشته محل ها جمع بزنید، مثلا شریف ۵ نفر، تهران ۵ نفر، امیرکبیر ۵ نفر و الخ. به نظرم «نهایتا» دانشگاهی که به ۲۰… ادامه نظر»
پاسخ رابرت ده ساله با کراوات اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۳ ۸:۱۵ ب٫ظ پاسخ به وحیدوحید آقا بسیار سپاس که این حجم از امیدواری رو دادید و این مقدار وقت گذاشتید و پاسخ مبسوط و مشروح دادید
انشالله شما هم نتایج مثبت قبولی تون رو اینجا برای ما پست کنید و مارو خوشحال کنید
پاینده باشی رفیق
خواهش میکنم
قربان شما، من خوشبختانه، یا شاید هم متاسفانه! این داستان ها رو دیگه ندارم.
سلام آقا وحید ، آیلتس ۷ هم به همین میزان باارزش؟ با ۸سال گپ تحصیلی؟
پاسخ وحید اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳ ۳:۱۵ ب٫ظ پاسخ به هِلِنا از نِوِرلَندآیلتس ۷ نمره خیلی خوبیه و بالقوه میتونید نمره کامل بخش زبان رو توی مصاحبه بگیرید. اگر تمایل دارید رتبه تون رو بگید تا بازه قبولی شما رو بگم.
پاسخ هِلِنا از نِوِرلَند اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳ ۷:۱۶ ب٫ظ پاسخ به وحید۲۵۰ :(
پاسخ وحید اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳ ۳:۴۲ ب٫ظ پاسخ به هِلِنا از نِوِرلَندمتاسفانه شانس قبولی روزانه شما در کد ترکیب ۲ صفر است. اگر رتبه کد ترکیب ۱ هم همین حوالی است، کمی شانس قبولی در روزانههای یاسوج، سهند، بهشهر، زاهدان، ایلام و امثالهم دارید
پاسخ هِلِنا از نِوِرلَند اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۱۰:۰۲ ق٫ظ پاسخ به وحیدممنونم
پاسخ هِلِنا از نِوِرلَند اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۱۰:۰۳ ق٫ظ پاسخ به وحیدشبانه چطور ؟
پاسخ وحید اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۴:۰۳ ب٫ظ پاسخ به هِلِنا از نِوِرلَندشانس قبولی خوبی توی دوره های غیر روزانه دارید؛ ولی حتی الامکان پول خرج نکنید بهتره
پاسخ هِلِنا از نِوِرلَند اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۵:۳۶ ب٫ظ پاسخ به وحیددرسته واقعا
ممنونم
سلام،قطعا خود شما هستید که دقیق توضیح دادید.تشکر
پاسخ دکتری حقوق خصوصی اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۹:۵۴ ب٫ظسلام دوستانی که درصد خوبی در درس زبان کسب کردند اگه امکان داره منبع مطالعاتی شون برای گرامر رو معرفی کنن
پیشاپیش ممنون از همه دوستان
زبان عمومی دکتری زیر ذره بین
پاسخ شیخ مفید اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۸ ق٫ظ پاسخ به الهام واحدی اشرفیزبان راهنمایی و دبیرستان
ازمون امسال که کلا در حد دبیرستان بود
پاسخ هِلِنا از نِوِرلَند اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۸:۰۴ ب٫ظدوستان گپ تحصیلی تقریبا ۹ ساله چه تاثری داره؟ با ۲تا مقاله و نمره زبان آیلتس
پاسخ وحید اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۵ ب٫ظ پاسخ به هِلِنا از نِوِرلَندوقفه تحصیلی کلا نکته منفی هست ولی نه در اون حد که شانستون رو کلا قلع و قمع کنه. نمره آیلتس چند دارید؟ رشتتون چیه و چه رتبه ای کسب کردید؟
پاسخ هِلِنا از نِوِرلَند اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳ ۹:۴۷ ق٫ظ پاسخ به وحیدآیلتس ۷
مقاله isi و داخلی
مهندسی شیمی گرایش بیوتکنولوژی رتبه خوب نیست ولی
بازم تمدید شد
پاسخ عسل اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۳:۳۷ ب٫ظمجدد تمدید شد تا ۱۲ اردیبهشت
پاسخ بیتا اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۲:۲۵ ب٫ظممنون از رستا، عسل و وحید که جواب دادین.سپاس
پاسخ بیتا اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۲:۴۰ ق٫ظدوستان این سوال منو جواب بدین ممنون میشم.
من به احتمال زیاد دفاع از پایان نامم میفته برای دی یا بهمن ماه سال جاری و تا شهریور تموم نمیشه. با این تفاسیر در صورت قبولی در دکتری میتونم برای ترم بهمن ثبت نام کنم؟ با توجه به اینکه تقریبأ همه کد رشته ها شروعشون از نیمسال اول هست.
نه متاسفانه. بارها اعلام شده شرط قبولی فارغ التحصیل شدن تا شهریور هست. حتی ۳۱ شهریور باشه قبوله.
پاسخ عسل اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۹:۵۵ ق٫ظ پاسخ به بیتاخیر.در زمان ثبت نام کنکور هم به این نکته اشاره شده که تا پایان شهریور باید فارغ بشدید
پاسخ وحید اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۱۲:۱۸ ب٫ظ پاسخ به بیتابرای رشته محل هایی که ورودی مهر ۱۴۰۳ هستند، قانونا باید تا ۱۴۰۳/۰۶/۳۱فارغ التحصیل شده باشید؛ پس بعیده دانشگاه های معتبر از قانون تخطی کنند. توی مصاحبه هم اگر بفهمند بهمن فارغ التحصیل میشید، قاعدتا ردتون میکنند.
پاسخ آیسل اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳ ۳:۲۸ ب٫ظ پاسخ به وحیدهمین الان تو یکی از دانشگاههای تراز اول ۳ نفر دارن تو دکتری ادامه تحصیل میدن و دقیقا هم تاریخ فارغ التحصیلی اونها برخلاف ضوابط دفترچه بود اما با بند پ ، پذیرش شدند و شکایت هم کردم ولی به جایی نرسید چون انگار پارتی شون گردن کلفت بوده . حق الناس رو به راحتی پایمال میکنن
پاسخ وحید اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳ ۵:۴۲ ب٫ظ پاسخ به آیسلعجب! چه رشته ای و چه دانشگاهی بودند؟
پاسخ اگرومالی اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۹ ق٫ظ پاسخ به بیتارشته ت چیه بیتا جان؟
پاسخ بیتا اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۰:۰۲ ق٫ظسلام دوستان.اگر برای دکتری، دوره های روزانه انتخاب کنیم و قبول بشیم برای سال بعد محرومیت از کنکور داره یا نه؟
و اینکه کد رشته هایی که جلوش نوشته استاد محور خوبن یا نه؟
مدتی هست که این محرومیت برداشته شده.
کد رشته های استاد محور هم بستگی داره، اگر اون استاد سرشناس است یا (مانعه الخلو) زمینه کاریتون به اون زمینه کاری میخوره بد نیست؛ در غیر این صورت خب این کد رشته ها انعطاف زیادی ندارند.
ممنون از شما
پاسخ Sky اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۴:۳۱ ب٫ظتا حدودی موفق شدن، ده هزار نفر در مدت تمدید و اصلاح دفترچه انتخاب رشته اضافه شد.
پاسخ شبنم اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۳:۵۸ ب٫ظدوستان ریز نمرات رو از کجا باید بگیریم
دانشگاه ارشد : روزانه دانشگاه تهران بودم
اگر منظورتون ریزنمرات قابل ترجمه هست که به این دلیل که روزانه بودید، مادامی که مدرک رو آزاد نکرده باشید، نمیتونید ریز نمره بگیرید. اگر مدرکتون رو آزاد کردید به آموزش دانشکدتون مراجعه کنید و دست آخر باید برید سازمان مرکزی دانشگاه تهران (۱۶ آذر). اگر صرفا برای مصاحبه میخواید که دوکار میتونید بکنید؛ یک اینکه خودتون از صفحه نمراتتون توی سامانه گلستان پرینت بگیرید (بعضی ها توی مصاحبه این رو قبول میکنند) ، دوم اینکه برید آموزش دانشکده و بگید صرفا ریزنمرات غیرقابل ترجمه میخواهم.
پاسخ شبنم اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۱۰:۰۰ ق٫ظ پاسخ به وحیدممنونم
نه صرفا برای مصاحبه می خوام . فقط من ۵ سال پیش فارغ التحصیل شدم الان برم توی سامانه گلستان امکان پرینت هست؟
سامانه ش الان شده بهستان. یه کم مدلش با قبلی فرق داره. ولی به نظرم اینطوریه که بعد از ورود، برو توی بخش درخواستها، تقاضای مدارک تحصیلی، توی گزینههاش کارنامهی فارسی کلی(غیر رسمی) داره.
احتمالا یه هزینهی کمی میگیرن و صادر میکنن.
چون تا جایی که من میدونم کارنامهی فارغ التحصیلا رو مثل زمان دانشجویی از طریق گزارش نمیشه گرفت.
کم مونده سنجش بیاد پیام بازرگانی در تلویزیون پخش کنه برای مشتری پیدا کردن برای دانشگاه و آزمون
البته چنین روزی حتما اتفاق میافته!!
وسط سریال پایتخت، تبلیغ تلویزیونی کنکور دکتری سنجش میزارن!!!
دکتری حق مسلم شماست
هر ایرانی یک مدرک دکترا
هر ایرانی شایسته چند مدرک دکترا!!!
آقا یه سوال :
انگیزه نامه رو قبل از مصاحبه باید بنویسیم
یا در حین مصاحبه اساتید درخواست میکنند ؟
دوم اینکه توصیه نامه اساتید تاثیر داره یا الکی خودمون رو خسته نکنیم ؟
پاسخ وحید اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۰:۲۵ ق٫ظ پاسخ به توماس هسلراز قبل بنویسید. اگر ازتون خواستند که ارائه میدید، اگر هم گفتند همونجا بنویسید که یک حضور ذهنی دارید. توصیه نامه هم بستگی به سرشناسی اون استادی که اون توصیه نامه رو نوشته، و این که چیا براتون نوشته داره
پاسخ کوچی اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۲:۰۶ ب٫ظ پاسخ به توماس هسلربعضی جاها هم شفاهاً میپرسند.
پاسخ بهشاد یاور اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۱۰:۴۷ ب٫ظ پاسخ به توماس هسلردانی و پرسی، خطاست.
پاسخ سیّد محمّدرضا اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۵:۱۶ ب٫ظhttps://www.karzar.net/106134
به عنوان یک کنشگر مدنی که خود اکنون شخصاً ذینفع نیست و خطاب به وجدانهای بیدار، تقاضای امضای این کارزار را در راستای “حذف اختیار دانشگاهها در تعیین حدّ نصاب مصاحبههای دکتری” و تفوّق شایسته سالاری و ضابطهمندی بر رابطه سالاری و سلیقهگرایی دارم؛ قابل ذکر است موضوع را در صلاحیّت دیوان عدالت اداری نیز میدانم و آرمانهای حق طلبانهی خویش را در چارچوب قوانین موجود پیگیری خواهم کرد.
چرا که به تعبیر شیخِ شیراز “حافظ” یقین دارم که:
آری به اتّفاق جهان میتوان گرفت…
سیّد محمّدرضا
وکیل پایه یک دادگستری
و
پژوهشگر دکتری حقوق بینالملل
الان شما از حد نصاب اعلام شده خبر دارید؟
یعنی نظرتون این هست با هر نمره ایی همه وارد مصاحبه بشن ؟
این خودش یه کم بی انصافی نیست ؟
سلام بزرگوار؛ در مرحلهی یکم دانشگاهها برای دعوت به مصاحبه اعلام تراز میکنند؛ در اینجا یک بار تصفیه و غربال شدن اتّفاق میافتد که با این کاری نداریم. مثلاً دانشگاهی با تراز ۵۰۰۰ رتبههای زیر ۴۰ را دعوت به مصاحبه میکند و در مرحلهی دیگر حدّ نصاب میگذارد و میگوید اگر از ۵۰ نمرهی مصاحبه که ۲۰ نمره سوابق و ۳۰ نمره مصاحبه است مثلاً جمع ۲۵ را کسب نکنید در همین مرحله از دور رقابت حذف خواهید شد. مشکل ما با این دومی است و منظور نیز همین است چرا که برخی دانشگاههای سطح بالا تراز دعوت به مصاحبه را حتّی در روزانه پایینتر از شبانه اعلام میکنند و در مرحلهی دوم با اعلام نصاب برای مصاحبه، نمرات دلخواه خویش را برای داوطلب لحاظ میکنند. به هر حال خودم اکنون در مقطع روزانه در دانشگاهی خوب در تهران در حال تحصیل هستم و طبعاً دردِ من برای کسانی خواهد بود که با رتبههایی خوب مس از یکسال تلاش به این شکل و بیرحمانه غربال میشوند. طرحی که یک بار توسّط دیوان عدالت اداری لغو شد ولی با اعتراض گستردهی دانشگاهها توسّط شورای عالی انقلاب فرهنگی دوباره برگشت.
موفّق باشید.
این منطقی بود
و ممنون از پیگیری
ایشالله ماحصل اون به نفع همه باشه
تا حقی از کسی ضایع نشه
سپاس از توضیح جامع و کاملتون
پاسخ Sky اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۱۲:۲۹ ب٫ظ پاسخ به سیّد محمّدرضاسپاس از پیگیری شما …
پاسخ علی 64 اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۱۲:۵۸ ب٫ظسلام یک سوال داشتم آیا واژه مدرک از نوع نوبت دوم یا همون شبانه در دانشنامه قید میشه؟ اگه نمیشه بعضی جاها برای جذب یا استخدام مینویسن مدرک باید روزانه باشه از کجا میفهمن؟
پاسخ وحید اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۲:۳۲ ب٫ظ پاسخ به علی 64توی مقطع ارشد و دکتری، حداقل تا چند سال اخیر که من خبر دارم، توی مدرک نمیخورد نوبت دوم، ولی توی سایت https://estelam.msrt.ir اگر برید، درج شده که مقطع شما روزانه هست یا نه. برخی سازمان ها و دانشگاه ها به این سایت دسترسی دارند. در کل توصیه میکنم تا وقتی که تا حد خوبی از مزایای ممکن بعدش مطمئن نیستید، برای تحصیل پول خرج نکنید و روزانه بخونید.
پاسخ راسل اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۴:۲۲ ب٫ظسوال مهم :
در دوره ارشد و در مورد رشته اصلی ۲مقاله iSI داشته باشی کسی
و در در آزمون دکتری رشته غیر مرتبط شرکتکنه آیا اون مقاله ها تاثیر مثبت در مصاحبه داره یا اصلا نباید ارائه بده
چون درباره رشته مورد ازمون نیست
تاثیر نداره.
پاسخ وحید اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۶:۲۹ ب٫ظ پاسخ به راسلاگر هیچ ارتباطی با رشته مورد آزمون نداشته باشه امتیازی نداره. اگر مرتبط باشه نمره مثبت داره ولی در کل ارائه بدید، چون نشون میده به نحوه پژوهش آشنا هستید
پاسخ Zahra اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۳:۵۳ ب٫ظسلام من یکبار از سهمیه استعداد درخشان برای ارشد آزاد استفاده کردم آیا برای دکتری آزاد هم میتونم از،استعداد درخشان استفاده کنم ؟ یعنی دوبار
پاسخ مارتین لوترکینگ اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۹:۳۸ ب٫ظ پاسخ به Zahraدانشگاه آزاد که داره دانشجو دکتری میگیره مثل بنز
اصلا نیاز به ازمون و استعداد و اینها نیست
الان شوهر عمه من پارسال حج عمره ثبت نام کرد
امسال دانشگاه آزاد براش دعوت به تحصیل دکتری زده
شما برای وام مسکن هم تقاضا بدین
دانشگاه آزاد مشهد با تحصیل شما در مقطع دکتری موافقت میکنه
به معدل و سوابق شما بستگی داره …
پاسخ اسدالله خان اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۳:۱۱ ب٫ظدوستان عزیز که در جنگ خودساخته ” آزاد و دولتی ” گرفتارید لطفا این چند سطر رو مطالعه بفرمایید : ۱) شما اگر فارغ التحصیل دانشگاه آزاد یا دانشگاه تهران یا شریف هم باشید ولی قدرت تبدیل دانش به مهارت و به تبع آن تولید محصول و خدمات و در نهایت ایجاد ارزش را نداشته باشید هیچ فرقی با هم ندارید ! هیچ کسی برای یک فلش مموری ۲ پا اشتیاق ارسال کارت دعوت نخواهد داشت ! ۲) اگر تصورتان اینست داشتن یک مدرک دکترا از بهترین دانشگاه کشور مجوزی است برای بهره مندی از بالاتری حقوق ؛ مزایا یا سطح اجتماعی ! واقعیت اینست که هیچکدام از دانشگاه های کشور نمی توانند شما را تضمینی به این مرحله پرتاب کنند بلکه این دانش ؛ معرفت نسبی ؛ استعداد فرصت سازی شماست که میتواند پله های ترقی شما باشد . ۳) اصولا دانش آموختگان دانشگاه های کشور در مقطع دکترا فاقد مهارت و کارکرد ایجاد ارزش و کارآفرینی هستند.به همین دلیل ۵۰ درصد فارغ التحصیلان دکترا که دانش آموخته دانشگاه های دولتی و آزاد هستند بیکارند. ۴) آمال شما امروزه حتی با دانش آموختگی از دانشگاه های برتر دولتی نیز کمتر دست یافتنی است.چون اساسا خروجی دانشگاه های ایران اینگونه تعریف نشده است. ۵) شما اگر دانش آموخته باسواد و دارای مهارت باشید ( مثلا در حوزه نفت) حتی اگر فارغ التحصیل دانشگاه آزاد گچساران باشید ؛ کشور های جنوب خلیج فارس شما را بسرعت جذب می کنند ! ۶) ایجاد مهارت و دانش افزایی درشما توسط دانشگاه های امروز… ادامه نظر»
پاسخ دائی جان ناپلیون اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۶:۰۲ ب٫ظ پاسخ به اسدالله خانمرسی حاج اسدالله میرزا
چقدر وقت گذاشتی که بگی دکتری
اونم از دانشگاه آزاد خسته تپه علیا
با توجه به شیوه پاسخ دهی تان به یک متن تحلیلی ؛ نام دایی جان ناپلئون رو برای خودتون بدرستی انتخاب کردین ! اگر در پیله توهم دانایی خود بمانید و سعی نکنید که توهم دانایی خود را به رخ جامعه بکشانید ؛ جامعه از شیوه تفکر شما بیشتر در آسایش خواهد بود انشاالله !
پاسخ ساحل اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۸:۴۷ ب٫ظ پاسخ به اسدالله خانباهاشون بحث نکنین دیگه، خیلی تفکر خطرناکی دارن، البته برلی خودشون خطرناکه بزارین به حال خودشون باشن
پاسخ اسدالله خان اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۸:۳۳ ب٫ظ پاسخ به دائی جان ناپلیونبه نظرم با این ادبیات مشعشع که دارید ؛ دنبال هرکاری جز تحصیل و دانشگاه بروید به شخصیت ؛ تفکر سخیف و متوهم شما نزدیکتر است ! اینجوری محیط دانشگاه نیز از حضور شما در امان خواهد بود دایی جان ناپلئون !
پاسخ ساحل اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۶:۳۵ ب٫ظ پاسخ به اسدالله خانبسیار شیوا و کامل بود
پاسخ خاله سوسکه اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۹:۳۹ ب٫ظ پاسخ به ساحلچشم
پاسخ شکوه اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۴ ب٫ظسلام. گرایش ادبیات انگلیسی تا چه رتبه ای دعوت به مصاحبه میشوند؟
پاسخ داود عبدالوند اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۰:۱۴ ق٫ظبه نام خدا
اینجانب در کنکور دکتری ۱۴۰۳ مجاز به انتخاب رشته در دانشگاههای روزانه و شبانه و آزاد و … شده ام. مقرر شده که ان شاا… ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ، مدینه اول، عازم حج تمتع سرزمین وحی شوم. مقرر شده که در نیمه اول خرداد ۱۴۰۳ برای مصاحبه دعوت خواهند کرد. در خرداد ماه ۱۴۰۳ بنده عربستان هستم و تکلیف امثال ما به چه شکلی رقم خواهد خورد که حقمان تضییع نشود. خواهشمند است دستگاههای مسئول نظیر سازمان سنجش کشور و نیز دانشگاه آزاد و … راهکاری ارائه فرمائید که از تحصیل محروم نشویم.
باتشکر.
خوشا به سعادتتون. التماس دعا
پاسخ مانا اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۱:۰۱ ب٫ظ پاسخ به داود عبدالوندسلام
مگه تاریخ مصاحبه ها اعلام شده؟
فعلا هفته اول نتایج میاد
به به…ان شاءالله بهرههای معنوی و مادی این سفر، به نحو احسن شامل حالتان شود.
پاسخ ساحل اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱۲:۵۷ ب٫ظدرضمن در بحث اپلای معدل مقاله و نمره زبان مهم، معدل ۱۶ دانشگاه آزاد رو به ۱۴ ملی ترجیح میدن اساتید
بعد فیلد تحقیقاتی و روش تحقیق بلد بودن
بعد نمره زبان خوووووب
کسی بجز شریف و دانشگاه تهران جایی تو ایرانو نمیشناسه
تازه شریف هم که کانادا تحریم کرد
واقعا ملت خطرناکی هستیم، به خودی میزنیم بعد توقع پیشرفت داریم
پاسخ وحید اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۳:۲۱ ب٫ظ پاسخ به ساحلتحریم شریف از جانب کانادا، ربطی به دانشجوهاش نداره و همکاری با خود دانشگاه تحریم شده. هنوز هم بسیاری اپلای میکنند و پذیرش هم میگیرند.
پاسخ ساحل اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱۲:۵۴ ب٫ظحسادت ، بد دلی و ضریب هوشی پایین تو چند کامت اخیر موج میزنه، ماها پول داشتیم و رفتیم دانشگاه آزاد، آیلتس بالا هم داریم مقاله isi و کلی طرح و ایده و پروژه، شماها که پول آزاد سازی مدرکتو نداری که بتونی بری از جای دیگه خوردی سرما خالی نکن ، تو اگه آیلتس و مقاله داشتی الان اینجا تو این سایت نبودی که عقدتو خالی کنی، ماهم میمونیم و روی امثال تورو کم میکنیم، اساتید دوران ارشد من اساتید دانشگاه رازی هم بودن و میگفتن منابع و سرفصل ها یکی و فرقی بین بچه ها نیست، آنقدر که ما فعالیت علمی و آزمایشگاهی داشتیم اونا نداشتن تازه چون ما دغدغه نداشتیم….
واقعا هرکی هرجا هست جای درستیه
رشد لیاقت میخواد
از بیماری علاج ناپذیر حسادت در امان باشید…
پاسخ Anonymous اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱:۵۳ ب٫ظ پاسخ به ساحلشما که پولتو به رخ میکشی ایشالا از بیماری علاج ناپذیر فخر فروشی در امان باشید
پاسخ ساحل اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۲:۱۴ ب٫ظ پاسخ به Anonymousبه امید خدا منم درمان میشم
پاسخ وحید اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۳:۲۹ ب٫ظ پاسخ به ساحلبحث، بحث متوسط دانشجویان هست. ممکنه چند نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد بتونند نمرات زبان خوبی بگیرند و از جاهای نسبتا خوبی هم پذیرش بگیرند، ولی به طور متوسط، دانشجویان آزاد، از متوسط دانشجویان روزانه، علی الخصوص دانشگاه های مطرح، به مراتب ضعیف تر هستند؛ کما اینکه شما اگر رتبه خوبی داشته باشید، طبیعتا نمیرید آزاد. برترین های دانشگاه های مطرح، علی الخصوص شریف، پذیرش از MIT و استنفورد و امثالهم میگیرند، درحالی که بهترین های دانشگاه های آزاد رو این جور جاها، بدون گذراندن یک مقطع توی دانشگاه با کیفیت تر، قطعا ریجکت میکنند.
پاسخ ساحل اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۴:۲۳ ب٫ظ پاسخ به وحیداینجا شمادرست میفرمایید
ولی بحث دکتری خوندن در دانشگاه های ایران نه آمریکا
هوالهادی سلام این نوشته شما کاملا مشخص میکند تحقیق نکرده اید در مورد تراز و رتبه! بعضی رشته ها دانشجوی و تحصیلات به اتمام رسیده دارند که نخبه هستند، اما به دلیل اینکه رشته آنها در دانشگاه روزانه تعریف نشده مجبور هستند در آزاد علوم تحقیقات تحصیل کنند، بنده رتبه دکتری ۱ بودم و تراز ۸۵۲۰ که از رتبه برتر دانشگاه تهران در رشته مدیریت بالاتر بودم اما گرایش مارو دولتی نداره متاسفانه! معدل بنده در دوره دکتری ۱۹.۲۸ و در کل گروه برتر بودم، بیش از دوازده مقاله علمی پژوهشی q1دارم و نمره تسلط له دو زبان خارجی، استاد دانشگاه هستم و در سه رشته مختلف تسلط دارم و بیش از سیصد گواهینامه از چند حوزه تخصصی و قهرمانی و غیره، متاسفانه این توهمی که در عزیزان دانشجو و فارغ التحصیل دولتی میبینیم( باز دانشگاه های برتر مثل مدرس، شریف، تهران، علامه و بهشتی رو میشه تحمل کرد اما در دورقوزاباد با رتبه ۱۰هزار دولتی خواندن هنر که نیست خنده داده! حداقل بنده در هیات جذب کاملا باخبر هستم دانشگاه علوم و تحقیقات برای جذب حتی هیات علمی اگر دو مدرک قبلی از روزانه تهران باشند میتواند هیات رسمی دولتی تهران شوند، پذیرش در خارج ایران هم که حتی از ام آی تی داریم که پذیرش گرفتند، اتفاقا برای پذیرش مقالات، معدل و مدرک زبان دارای اهمیت نه اسم دانشگاه، رشته و گرایش هم بسیار مهم هست! این جهان آنقدر جای دارد که نیازی به توهین به یکدیگر نباشد، بنده خودم دیدم ۵ ریاست دانشگاه دولتی که دکتری از… ادامه نظر»
پاسخ وحید اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۴:۱۷ ب٫ظ پاسخ به بارانسلام
لطف کنید اگر ممکنه نام رشته تون رو بگید چون رشته تون مورد بسیار استثنایی ای باید باشه که هیچ دانشگاهی در دوره روزانه در اون رشته پذیرش نداره. در ضمن من گفتم «به طور متوسط» و واضحه که به طور متوسط، دانشجویان علوم و تحقیات به مراتب ضعیف تر از دانشجویان مثلا شریف و تهران و امثالهم هستند و بحث در این مورد، واقعا بی مورده.
شما لطف کنید اسامی اون افرادی که مستقیما از دانشگاه آزاد، برای ادامه تحصیل رفتند MIT و استنفورد رو برای بنده بنویسید تا سرچ کنم و با خبر بشم. در ضمن خیلی واضح است که دانشجویانی که شریف و امثالهم قبول شدند، باز هم «به طور متوسط»، در آزمون هایی مثل GRE و تافل موفق تر از دانشجویان دانشگاه آزاد هستند، دانشجویانی که بخش خیلی زیادی از اون ها، در آزمون ساده ای مثل MSRT هم نمره بالای ۵۰ نمیارند (طبق آمار، حدود ۲۰ درصد داوطلبان آزمون MSRT نمره بالای ۵۰ میارند). اسم دانشگاه هم اتفاقا مهمه، چون هم دانشجویان اونجا سبقه بهتری در اذهان اساتید اونور دارند، و هم شما توی علوم تحقیقات استاد فارغ التحصیل MIT و استنفورد و امثالهم نمیبینید (اگر هم باشند اساتید دانشگاه های دیگه هستند که اونجا هم تدریس میکنند، امثال دکتر عباسپور طهرانی فرد که فارغ التحصیل برکلی هستند، ولی دانشگاه اصلیشون دانشگاه دیگری است) بنابراین توصیه نامه اساتید داخل ایران که فارغ التحصیل این جاها هستند اعتبار بیشتری داره.
سلام مجدد خوب مجددا عرض میکنم نگاه شما از مبنا مشکل دارد. بنده ارشد مدیریت امور فرهنگی خوندم – دکتری جامعه شناسی ورزشی -(هردو پذیرش دولتی ندرند) در گرایش های دیگر بنده رتبه برتر بودم اما تمایلی به تحصیل در گرایش های مالی و توسعه و غیره نداشتم – در مورد اسامی اولا بدون اجازه اسامی رو منتشر کردن درست و اخلاقی نیست!! دوم با یک سرچ در پیج های مهاجرت تحصیلی به راحتی انبوه رزومه که اپلای کردن و دانشگاه های رنک زیر ۱۰۰ پذیرش فول فاند گرفتند بسیار هست و قابل روئیت ،بنده کاملا به این موضوع واقفم و نیازی نمیبینم بخواهم به شما ثابت کنم اما روش رو ذکر کردم بروید و پیگیری بفرمایید. در مورد شناخت اساتید خارجی تنها دانشگاه های برتر برق شریف و مدیریت دانشگاه تهران رو شناخت دارند تجربه حداقل ۱۴ ساله بنده در همکاری کردن با عزیزرانی که اپلای کردند و پذیرش گرفتند رو ذکر کردم! جهت اطلاعتون معدل ۱۹/۵۰ دانشگاه آزاد مثلا ورامین با توفل ۱۱۰ تا ۱۱۵ یا ایلتس ۷.۵ تا ۹ با دو مقاله خوب و جی ار ای یا جیمت خوب مثلا ۳۳۰ به راحتی در رشته های حداقل علوم انسانی و علوم پایه پذیرش با فاند در رنک زیر ۱۵۰ خواهند گرفت در دانشگاه های ایالات متحده و اروپا که بسیار راحت تر- ***اما اگر شریف باشه معدل ۱۴ که نود درصد معدل اینگونه دارند اولویت پذیرش با اون آزادی حتی شهرستان خواهد بود در صورت برابر بودن رزومه کلی! پس اطلاعاتتون رو به روز کنید لطفا!!… ادامه نظر»
پاسخ وحید اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۹ ب٫ظ پاسخ به بارانسلام بله رشته جامعه شناسی ورزشی رو نشنیده بودم. قاعدتا رشته ناشناخته ای است که بقیه جاها ندارنش. برای صرف این رشته هم یک استاد پیدا کردم. دکتر بهرام قدیم که به ترتیب علامه طباطبایی، تهران مرکز و علوم تحقیقات بودند. شما گفتید از دانشگاه آزاد، پذیرش MIT گرفتند ولی الان پاسخ دیگه ای دادید. توی دنیایی که افراد در Likedin، تمامی رزومه خودشون رو میذارند، بردن نام افراد امر غیراخلاقی ای نیست و افراد اساسا برای همین موارد لینکدین دارند، بنابراین اگر کسی رو میشناسید که از دانشگاه آزاد رفته MIT، و لینکدین هم داره، یعنی مشکلی با انتشار اسمش نداره، پس میتونید اسمش رو بگید. اگر بخواهید من میتونم ده ها مورد از فارغ التحصیلان شریف که توی استنفورد و MIT هستند رو معرفی کنم تا توی لینکدین یا سایت رسمی دانشگاه، اون ها رو چک کنید. در مورد بعدی هم شناخت اساتید، محدود به صرفا دانشکده برق شریف نیست و بقیه دانشکده هاش رو هم شامل میشه. درباره معدل باهاتون موافقم، چون دانشگاه آزاد، البته باز هم به طور متوسط، بسیار بسیار سهل گیره و این از معدل دوستان مشخصه، معدل هایی که اغلب از معدل دبیرستانشون هم بیشتره و دلیل این معدل های بالا، عمدتا سهل گیری بیش از حده، و نه متحول شدن و درسخوانی افراد. دست آخر هم که حتی تصور اینکه فردی، که سطح درسی اون طوری بوده که دانشگاه آزاد ورامین قبول شده، بتونه نمره بالای ۱۱۰ TOEFL، و از اون عجیب تر، ۳۳۰ در GRE (بهتر از ۹۷% کل داوطلبان GRE)… ادامه نظر»
پاسخ باران اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۱:۱۹ ق٫ظ پاسخ به وحیدچقدر شما وقت اضافه دارید که رفتید سرچ کردید که صرفا یک اسم که بهترین عملکرد رو در حیطه ورزشی در این هشت سال به عنوان ریاست فدراسیون داشتند پیدا کردید! من اسامی اساتید بنام دیگر رو گفتم که همه پست داک دارند در رشته بنده در مدیریت و جامعه شناسی چرا از اونها نام نبردید!! شما خودتون هم میدونید از کجا بهتون برخورده! شما در حال حاضر چه کاری انجام دادید! چه رزومه درخشانی دارید! دانشگاه علوم تحقیقات من نام بردم روسای دانشگاه های برتر دولتی که از این دانشگاه فارغ التحصیل شدن و نامدار هستند شما چرا ناراحتید! گفتم اساتیدم پست داک از انگلستان و اروپا و آمریکا بودند و در حال حاضر هم بنده خودم هیات علمی وابسته هستم بدون هیچ پارتی و توهم و گنده گویی،چرا از آنچه حقیقت بود چشم پوشی کردید و صرفا خواستید یک چیزی گفته باشید! بنده یاد گرفتم به جای توهم دست همنوع رو برای پیشرفت بگیرم حال چه روزانه باشه چه آزاد چه بیسواد، لینکدین فیلتره اما سایت های مهاجرت تحصیلی که مصاحبه هاشون هست رایگان و آزاد در اختیار هست بنده که بیش از ۱۰ نفر رو خودم راهنمایی کردم تو این ده سال رفتن و دارند زندگی و تحصیل میکنن منکه مشکلی ندارم و باور دارم به حقیقت شما درگیر دوتا اسم دانشگاهی هستید که خروجی رو دیدیم با فحاشی و اغتشاش چه کردند! لطفا اگر اطلاع ندارید حداقل سکوت کنید رشته بنده حداقل ۲۲ ساله که هست و پست داک دانشگاه تهران هم پذیرش داره پس شما… ادامه نظر»
پاسخ وحید اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۱:۲۱ ق٫ظ پاسخ به باراناولا لینکدین فیلتر نیست، ثانیا پست داک، مقطع تحصیلی نیست و یک دوره کاری-پژوهشی است و مقطع تحصیلی نبودنش از اسمش هم پیداست: Postdoctoral research و اساسا به جز برخی رشته ها توی برخی کشور ها که (D.Sc (Habilitation بالاتر از Ph.D محسوب میشه، بالاترین مقطع تحصیلی، Ph.D است، ثالثا گفتن عباراتی مانند «چقدر وقت اضافی دارید» ابدا دال بر مشغله شما نیست، بلکه دال بر ناتوانی شما در سرچ های بسیار ساده است. طبق گفته آقای بهرام قدیمی در این لینک https://www.irna.ir/news/80847765/
دوره دکتری جامعه شناسی ورزشی برای اولین بار در سال ۱۳۹۲ راه اندازی شده و از این بسیار بدتر
https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-537896
طبق این لینک، حداقل تا سال ۱۳۹۶، ایران تنها کشوری در دنیا بوده که مقطع دکترای جامعه شناسی ورزشی داشته! که این امر، نشون دهنده من در آوردی بودن این رشته است.
رابعا، بنده هیچ «رئیس» «دانشگاه برتر دولتی»، نمیشناسم که فارغ التحصیل علوم تحقیقات باشه، حداقل اگر تو این زمینه اسم کسی رو میشناسید، نام ببرید.
جناب آقای وحید، شما چرا اصل حرف رو نمی پذیرید و به دنبال جدال هستید! مگر بنده گفتم دوره تحصیلی هست! شما گفتید هیچ استادی ندیدید از علوم تحقیقات که از دانشگاه های برتر باشه گفتم اشتباه میکنید برید سرچ کنید اعضا هیات علمی رشته های مدیریت و جامعه شناسی و علوم ورزشی و ادیان که حداقل در تخصصم هست رو پیدا کنید! شما رفتید به دنبال اسم رشته بنده! پرسیدید بنده اگر ترسی داشتم اسم نمیبردم! اینکه پست داک دوره تحقیقاتی هست رو دانشجو کاردانی و لیسانس بنده هم بهش واقف هست! گفتید نام ببر بفرمایید، خانم دکتر مخبر ریاست دانشکده علوم انسانی، خانم دکتر ذوالقدر مدیرگروه علوم اجتماعی،خانم دکتر قاسمی ریاست و مشاور امور بانوان ریاست جمهور، جناب آقای دکتر نوروزی، جناب آقای دکتر نقشبندی، وووو ده ها استاد بزرگوار دیگر که همگی تمامی مقاطع تحصیلی رو روزانه دولتی خوندن و سه استاد خانم از دانشگاه های برتر انگلستان و کانادا ارشد و دکتری و پست داک دوره تکمیلی پژوهشی رو طی کردند،ریاست دانشکده علوم انسانی شهید رجایی بازنشسته شدن خانم دکتر کاشانیها و و بسیاری از اساتید به نام دیگر که در حوصله بنده نمیگنجه ازشون نام ببرم! ببنید جناب وحید اینکه رشته بنده خروجیش چه هست رو ورزش قهرمانی و رشته علوم ورزشی کاملا مشخص کرده! بعد اگر دوره دکتری با بهترین رزومه طی نشود هیچ کجا به شما پذیرش نمی دهد و هیچ استاد تمام مطرحی با شما پروژه ملی و تحقیقاتی رو برنمیدارد! رشته علوم ورزشی و تربیت بدنی از زمانی که شما متولد… ادامه نظر»
پاسخ وحید اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۳ ۱۲:۵۴ ب٫ظ پاسخ به باراناین بخش که غلطه “گفتید هیچ استادی ندیدید از علوم تحقیقات که از دانشگاه های برتر باشه” که من هیچوقت این رو نگفتم، این به اهداف ابتدایی علوم و تحقیقات برمیگشت که افرادی از دانشگاه های مطرح، امثال دکتر عباسپور و فتوحی فیروز آباد از شریف یا دکتر نیکخواه بهرامی از دانشگاه تهران، و برخی مانند دکتر موسی اکرمی رو جذب کردند که طبیعتا اهداف ابتدایی علوم و تحقیقات، بعد از مدت کوتاهی با شکست کامل مواجه شدند، چون طبیعتا اگر شما بتونید توی شریف و تهران امثالهم تحت نظارت امثال دکتر فتوحی و نیکخواه کار کنید، نمیاید پول بدید که توی علوم تحقیقات شاگردشون بشید! بنده بر روی «رئیس» و «دانشگاه برتر دولتی» تاکید کردم، ولی باز شما اسامی کاملا بی ربط نوشتید؛ خانم دکتر مخبر دزفولی رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی علوم و تحقیات است، خانم دکتر عاصمه قاسمی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده هستند، کیوان ملانوروزی ( دانشگاه خوبی خوبی بودند) و صلاح الدین نقش بندی هم هیچکدوم «رئیس» «دانشگاه های برتر دولتی» نیستند. دکتر زهرا کاشانیها هم رئیس سابق یک «دانشکده» و نه «دانشگاه» در دانشگاه تربیت دبیر رجایی بودند که تازه یک دانشگاه برتر دولتی نبوده و نیست (شاید در آینده بشه) گفتید “شاگردانی دارم که نخبه هستند” که قاعدتا تعریفتون از نخبگی اساسا غلطه. کامنت شما هم موجوده که گفتید رشته بنده حداقل ۲۲ ساله که هست، که دیدیم حدود ۱۰ ساله تاسیس شده و بدتر از اون، برای نخستین بار در دنیا. من خیلی دوست دارم درصد… ادامه نظر»
پاسخ باران اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۳ ۶:۴۹ ب٫ظ پاسخ به وحیدعجیب و صدالبته عجیب تر این تعییر موضع شماست، شما به جای پاسخ فقط میپرسید، بنده که با شما بحثی ندارم! الحمدالله بنده به آنچه میخواستم با اینکه در رفاه کامل هستم و میتونم کشور آرزوهای بعضیها رو برای زندگی در رفاه کامل انتخاب کنم پست داک رو اونجا بگذرونم با شهروندی، وقتم رو دارم برای پیشرفت فرزندان کشورم اختصاص میدم! همان ها که شما گفتید امکان نداره علوم تحقیقات با تسلط به سه زبان معدل الف رزومه عالی و جی ار ای جیمت عالی در حوزه علوم انسانی داشته باشند تحصیل کنند و اگر بودند میرفتن دولتی که این دیگه شاهکار کامنت شما بود! افتخار امثال ما این هست کا حتی یک ریال در کل دوران تحصیل از بیت المال استفاده نکردیم حتی به اسم علم و دانش! درصدهای که بنده کسب کردم باتوجه کنکور دولتی با رتبه تک رقمی کاملا مشخص و نیاز به توضیح برای شما که از حداقل معرفی خودتون جا زدید ندارم، رزومه و عملکرد من و رضایت کامل دانشجویانم طی تدریس برای اهل آن مشخصه، شما برید به فکر خود باشید که در توهم دانشگاه و اسم ها گم شدید! شما حتی پاسخ پرسش بنده رو ندادید! کامنت شما کاملا مشخص و واضح هست، ابتدا گفتید حتی یک استاد فارغ التحصیل علوم تحقیقاتی در دولتی نداریم، بنده یک مورد رو مثال زدم، گفتید دولتی ها نمیان علوم تحقیقات ، مجددا براتون نام بردم، بعد گفتم بالاترین درجه علمی دارن از بهترین دانشگاه ها گفتید نه که بعد مجدد چند نفر نام بردم باز تغییر… ادامه نظر»
پاسخ سید رضا اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۱۰:۳۷ ب٫ظ پاسخ به وحیدسلام. من تحصیل در دانشگاه آزاد شهر خودم را ترجیح دادم به دولتی که قبول شدم در شهری که ۸۰۰ کیلومتر فاصله داره. کنار خانواده و محل کارم هستم. به لطف خدا درآمدقابل قبولی هم دارم.
اگر می خواستم بروم دولتی یک شهر دیگه تمام زندگیم می ریخت به هم.کاملا بستگی به شرایط فرد داره. نمی شود گفت لزوما چون سواد کمتری داشتی آزاد قبول شدی!
رضا جان؛ شما اگر شهر خودت روزانه قبول میشدی، میرفتی دانشگاه آزاد شهر خودت؟ شما اگر توی کنکور رشته خودتون رتبه خیلی خوب می اوردید، میرفتید دانشگاه آزاد شهر خودتون؟
پاسخ سید رضا اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۹ ب٫ظ پاسخ به وحیدسلام آقا وحید. من معلم هستم.شهر من اصفهان هست و دانشگاه دولتی اصفهان رشته من یعنی روانشناسی تربیتی را ندارد. اما دانشگاه آزاد واحد اصفهان این رشته را دارد. من دولتی شهید چمران اهواز قبول شدم. رتبه من هر چند در حد علامه و دانشگاه تهران نبود ولی رتبه بدی هم نبود. صرف نظر از هزینه بالا که با توجه به موقعیت شغلی در شهر خودم امکان پرداخت آن را دارم، از دانشگاه و اساتید آن راضی هستم. سطح علمی دانشگاه هم بین دیگر دانشگاه ها خوب است.
پاسخ وحید اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۳ ۱:۰۰ ب٫ظ پاسخ به سید رضارضا جان موفق باشی، صداقت تحسین برانگیز و بسیار قابل احترامی داشتید.
پاسخ پدر ژپتو اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۶:۳۱ ب٫ظ پاسخ به ساحلبابا بچه پولدار، بابا انیشتین، بابا ایده، کشتی اصلا همه رو
پاسخ ساحل اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۶:۳۵ ب٫ظ پاسخ به پدر ژپتومرسی حسود اعظم:)
پاسخ ساحل اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۶:۳۷ ب٫ظ پاسخ به پدر ژپتولازم نبود اسمتو عوض کنی مرررد باش
پاسخ @@@@ اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱۱:۱۳ ق٫ظاگر کسی تو فکر آینده علمی کشور هست، جلوی دکه و دکان و مغازه های جعل و فروش کتاب، مقاله و … را بگیره، جدیدا بازار فروش مدرک هم راه افتاد.
پاسخ تینا ترنر اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۷ ق٫ظ پاسخ به @@@@دقیقا
پاسخ دکتر روشن اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۰:۳۹ ق٫ظمتاسفانه سطح علمی بسیار اندک وپایینه اکثرا از دانشگاه آزاد هستند چون دانشجویان دانشگاه های طراز اول راحت به ایالات متحده و اروپا مهاجرت میکنند اما دوستان آزاد و پیام نوریعلت ضعف بنیه علمی در حد دبیرستان انتظار ورود به دانشگاه های رده یک را دارند
پاسخ ولی اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۰:۵۴ ق٫ظ پاسخ به دکتر روشنمواظب حرف زدنت باش چرا فحاشی می کنی ؟
پاسخ مینا اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۵:۵۲ ق٫ظ پاسخ به ولیراست میگه دیگه کلنگا فقط میان هی مصاحبه رو شلوغ می کنن کتاب و مقاله جعلی درست میکنن
پاسخ راستین اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۴ ق٫ظ پاسخ به مینامینا ! تو چرا این حرف رو میزنی تو که در دانشگاه طراز اول نبودی؟! اگه بودی که الان در ایالات متحد یا اروپا بودی
پاسخ ساحل اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱۲:۵۹ ب٫ظ پاسخ به مینادختری که این واژه رو بکار ببره.…
تو برو مقاله واقعی بنویس….
تصور کن تو یک روز دکتری بگیری و استاد دانشگاه بشی! دانشجوها اگه بدونن یه روز تو یه عده ای رو کلنگ خطاب کردی چون نتونستی مثل اونا رزومه بسازی تره ام برات خورد نمیکنن
پاسخ ساحل اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱۲:۵۸ ب٫ظ پاسخ به ولیبزار با این حرفا خودشو دلداری بده
پاسخ سرلک اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱۱:۰۳ ق٫ظ پاسخ به دکتر روشنسلام امروز مملکت ما نیاز به افراد باسواد حتی در حد آکادمیک داره چون متاسفانه با حجم بالای مهاجرت افراد نخبه و کارآمد مواجه ایم پس خداروشکر میکنم حتی درحد دبیرستان هم اگر چیز جدید در دانشگاه یادبگیریم و بتونیم به عوام جامعه و فرزندان این وطن آموزش دهیم بهتر از زمانی میشه که همه دچار فقر فرهنگی و بی سوادی مزمن بشن. در سطوح مختلف علمی فخرفروشی کار جالبی نیست چون فراموش نکنیم که ما تحصیلکرده ها آینه ی فرزندان این مملکت هستیم
پاسخ سیمین غانم اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۹:۲۴ ب٫ظ پاسخ به دکتر روشنجانا سخن از زبان ما میگویی
پاسخ سید رضا اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۲ ب٫ظ پاسخ به دکتر روشنبر چرخ فلک هیچ کسی چیره نشد
وز خوردن آدمی زمین سیر نشد
مغرور بدانی که نخوردهست ترا
تعجیل مکن هم بخورد دیر نشد
بیشتر داوطلبان از دانشگاه آزاد های واحد های شنگول آباد و پیام شبانه و….هستند که برای پاک کردن سوابق دانشگاه های درپیت خود نیاز به تحصیل در دانشگاه های درجه یک هستند بهتره از این مطلب جلوگیری بشه
پاسخ ولی اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۰:۵۸ ق٫ظ پاسخ به دکتر روشنشما اصلا سواد داری؟ اگر سواد داری چه گلی زدی به سر این مردم یکیش رو بگو
پاسخ دکترحسینی اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۰ ق٫ظ پاسخ به دکتر روشنپشمک من دانشگاه ازاددرس خوندم ولی صدتای امثال توروازلحاظ علمی وعملی میکنم توجیبم ومدیرازمایشگاه پیشرفته میکروب شناسی وتحقیق وتوسعه طعمم
پاسخ ساحل اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱:۰۱ ب٫ظ پاسخ به دکترحسینیدقیقا
باید روی امثال اینارو کم کنیم که تنها هنرشون ۲۰ گرفتن تو ۴تا درس تئوری
واقعا راست گفته اند که دشمن آگاهی جهل نیست بلکه توهم دانایی است!
پاسخ رضا اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۳:۱۳ ب٫ظ پاسخ به دکتر روشنپیام نور شنگول آبادو واقعا باهاتون موافقم نوابغی اونجور جاها پیدا میشه که شرح محیط و جو این جور دانشگاهها باور ناپذیره
پاسخ محمد اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ ۸:۱۵ ب٫ظسلام. از مسئولین ذیربط تقاضا داریم که دانشگاهها حدنصاب و تراز علمی رو پایین اعلام کنند که داوطلبین بیشتری در مصاحبه ی دانشگاه ها حضور پیدا کنند.چون در بیشتر رشته ها اختلاف رتبه ی ۵۰ با رتبه ی ۵ در حد ۳ تا ۴ سوال هست…
پاسخ کوچی اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳ ۹:۴۶ ق٫ظ پاسخ به محمددراینصورت با افزایش بیش از حد، احتمالا برای مصاحبه، نیز آزمون کتبی سنجش علمی برگزار میشود.
پاسخ علی 64 اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳ ۱۱:۱۲ ق٫ظ پاسخ به محمدعملا این کار یعنی باز گذاشتن دست اساتید و شروع دوباره پارتیبازیها و سفارشات و…
اصلا خوب نیست. کسی که نمیتونه حداقل امتیاز و شرایط علمی رو بیاره بهتر که نتونه بیاد برا مصاحبه
برخی دانشگاهها آزمون کتبی برای ۲۰نمره از۳۰نمره مصاحبه دارند
پاسخ راستین اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۲ ق٫ظ پاسخ به محمدشما غصه دانشگاهها رو نخور اونها یک منبع درآمد پیدا کرده اند. برای پذیرش یک نفر ، صد نفر رو به صف می کنن.
پاسخ تینا ترنر اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۳۰ ق٫ظ پاسخ به محمد۵ سوال خیلی کمنیست
۵ سوال و پاسخ بهتر
یعنی توان و دقت بیشتر
درمورد انگیزه نامه چی بگیم تا قانع بشن؟!
هر چی میگیم، میگن اینها کلیشهای هست و انگیزه قوی محسوب نمیشه!!!!
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
اصلا نه انگیزه نامه، و نه توصیه نامه، هیچکدوم رو حتی نگاهم نمیکنند چه برسه به خوندن
پاسخ کوچی اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ ۸:۳۸ ب٫ظ پاسخ به سحرنه…منظورم اینه که میپُرسند…
یکی از استادها خیلی اصرار داشت گه انگیزتون چیه و منم هر چی میگفتم قانع نمیشد….
چه رشته ای هستین؟
پاسخ کوچی اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳ ۰:۳۱ ق٫ظ پاسخ به Zeynabریاضی
پاسخ وحید اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳ ۳:۴۵ ب٫ظ پاسخ به کوچیچه گرایش ریاضی کار میکنید؟
پاسخ کوچی اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳ ۶:۱۰ ب٫ظ پاسخ به وحیدمحض
پاسخ وحید اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۱ ب٫ظ پاسخ به کوچیجزئی تر بگید
آنالیز؟ جبر؟ هندسه؟ و زیر شاخه رو هم بگید. مثلا آنالیز تابعی، نظریه گروه ها، هندسه جبری و …
برا اساتید مهمه که بدونند به چه علت ادامه تحصیل را انتخاب کردید آیا می توانید در کنارشون وقت بگذارید و کار کنید آن هم توی رشته و گرایشی که مد نظرشونه
پاسخ راستین اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۵ ق٫ظ پاسخ به کوچیاینا بهانه است . راستش اونا قبل مصاحبه دانشجو شون را انتخاب کرده اند. به نمره تراز نگاه نمی کنن دنبال خودی می گردن.
پاسخ حسینی اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ ۵:۵۹ ب٫ظسلام هر مرکزی پذیرفته می شویم برای مصاحبه نزدیک نیم میلیون یا بیشتر باهزینه ایاب و ذهاب باید پرداخت کنیم هر مرکزی جداگانه پول میگیره!!!!!!!!!
پاسخ زی زی اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ ۶:۵۸ ب٫ظ پاسخ به حسینی۲۰۰ میگرفتند نهایت ۳۰۰….
پاسخ سحر اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ ۷:۳۸ ب٫ظ پاسخ به زی زیالان کم کمش ۴۰۰ هست. من پارسال برای یک دانشگاه ۶۰۰ پرداخت کردم.
پاسخ حسین اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱۰:۳۵ ق٫ظ پاسخ به سحرسلام قبول شدید ؟
پاسخ گربه نره اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۶ ق٫ظ پاسخ به حسینیپول یه ساندویچ ۲۰۰۰ تومنی هست دیگه….
پاسخ یاریان اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳ ۱۲:۱۱ ب٫ظ پاسخ به گربه نرهبله برای شما چیزی نیست
پاسخ Sky اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۷:۵۸ ق٫ظ پاسخ به حسینیبا هزینه مصاحبه، رفت و آمد و حداقل یک روز موندن در تهران، دست کم ۲ میلیون تومن…
پاسخ Ali اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ ۵:۴۸ ب٫ظچون مصاحبه باعث درآمدزایی دانشگاهها هس ، از نظر سازمان تمایل به انتخاب رشته داوطلبین بیشتری در کد رشته های بیشتری هست، لذا ممکنه این آمار واقعی نباشه تا هیجانات ایجاد و داوطلبان مجاز جهت انتخاب رشته اقدام کنن… زیاد آمار رو جدی نگیرید قطعا نفرات انتخاب رشته کننده بیشتر هست. اینو طبق تجربیات سالهای گذشته اعلام میکنم(۵ بار شرکت در آزمون دکتری)
پاسخ Zeynab اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ ۸:۵۶ ب٫ظ پاسخ به Aliبرا کدوم دانشگاه ۵بار مصاحبه رفتین؟
پاسخ مهران اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۷:۲۲ ب٫ظ پاسخ به Zeynabدانشگاهها مختلف بودن
رشته ما پذیرش تو اکثر مراکز استان داره
مهندسی کامپیوتر
دانشگاهها از قبل نفرات مشخص کردن و کلا مصاحبه ها برا اون ظرفیت خالی باقیمانده هست چنانچه نفری پیدا نکرده باشن
درستش این است به اندازه ای که پذیرش دارند قبول می کردند وگرنه کسی الکی مصاحبه بره فایده ای نداره
پاسخ ظرفیت جدید پذیرش دکتری در پژوهشگاه ها برای سال ۱۴۰۳ گالری تصاویر
تماس با ما